Weed?!

Mycket trevlig kväll igår! Jag och lousie bestämde oss för att vi ville gå ut i Byron bay så vi piffade till oss och gick och köpte lite dricka. Vi tänkte va på campingen och "förfesta" lite sedan dra in till stan. Sen slog de till! Påvägen hem från "systemet" såg vi hur hela himlen lös upp varannan sekund och kinde knappt förstå vad de va. Sedan insåg vi att det var blixtrar. Helt galet aldrig sett något liknande. Än så länge var den långt borta så vi hann tillbaka till uteplatsen på campingen där fullt med folk satt och inväntade stormen. Vi satt med våra grannar och snackade och spelade lite spel ihop. Super mysigt va de! Men jäklar va rädd jag va då man hela tiden såg hur himlen lös upp. Stormen tog sig till Byron bay och det började ös regna, blixtra och dundra. Så lite rädd va man allt men vi va bland massa annat folk så de kändes lite lugnande. Sedan slog de Louise att två av våra fönster bak på bilden va lite öppna... Så risken va rätt stor att de skulle bli dygnsurt i hela bilden/ översvämning! Men vädret va inte direkt något man ville gå ut i då vi inte va klädda för de och bilen står parkerad mellan massa träd så va även rätt farligt.  Kände dock att vi inte hade så mycket till val så jag frågade en tjej om jag kunde få låna hennes regnjacka och förhoppningvis kunna skydda mig lite. Så jag tog löpet. I kjol, barfota och regnjacka sprang jag på de små översvämmade gatorna till bilen där jag försökte låsa upp fort som fan och ta mig in i bilen för att stänga. Sån tar va hade de inte hunnit bli allt för blött än! Det var även sent på kvällen och de blir så himla mörkt på campingen så de ända jag såg va blixtarna runt omkring. Jag tog mig fort tillbaka och jag kunde krama ur kjolen så dygnsur va den... Men nu kunde vi iallafall slappna av och vänta ut stormen. De pågick i ett par timmar. Men sedan bestämde vi oss ändå för att gå ut. Och de va helt rätt val. Mycket folk och härlig stämning, så de va kul. 

Idag vaknade vi runt 8 tiden och har även bestämt oss för att resa vidare. Vi käkade lite frukost och packade ihop våra saker. Sedan begav vi oss mot Nimbin som är ett litet hippie samhälle. Man märkte tydligt när man va framme då hus och staket va färgat i regnbågens alla färger. Vi gick runt lite och kollade i småbutikerna. Vi blev även erbjudna weed 3 gånger på typ 20 minuter, haha!! Vi gick mot ett tält där det stod mingel park som vi tänkte snedda igenom för att komma till bilen, men förstod rätt fort att där inne sålde de "plantor" så vi vände lika fort igen men då börjar en kille ropa efter oss och  frågade om vi inte ville köpa lite weed! Kändes så långt ifrån den lilla värld man lever i hemma i Kalmar. 
Därefter körde vi vidare mot Springbrook natural bridge, som är ett ställe i regnskogen där bergen har bildat så de ser ut som en bro och så rinner ett vattenfall imellan där med. Väldigt vackert va de och träden va gigantiska i skogen! 
Är dock så jäkla trött på dessa vägar, de är så små, krokiga, guppiga och backiga men ändå ska man tydligen hålla 100km/h vilket är omöjligt och livsfarligt. Men nu ska vi förhoppningsvis köra på lite större vägar framöver vilket är skönt men dom blir mer långtråkiga då allt man ser är motorväg. Var även nära på att köra över en GIGANTISK ödla på vägen! As äcklig och tog nästan upp hela vägen. 
Nu har vi checkat in på en camping vid Palm beach, väldigt fint ställe! Campingen är super stor, nära vattnet, 3 pooler och fräscht men saknar nog ändå campingen i Byron bay! Så blir någon natt här, sen ska vi dra vidare hade vi tänkt, ska bara fundera ut vart.

















 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se


HannaVic logotype